Allmänt

Enkät ska bidra till ökad service vid biblioteken

Vid Lunds universitet finns ett stort utbud av bibliotek: Universitetsbibliotek och fakultetsbibliotek, 26 serviceställen i tre städer, och dessutom om­fattande resurser och service på nätet. Nu vill de som arbetar på biblioteken veta vad användarna tycker om servicen.

Alla studenter, lärare, forskare och anställda vid universitetet har i dagarna fått ett mejl med en enkät. Frågorna handlar om tillgången till information – böcker, tidskrifter, e-media och annat som krävs för studier och forskning. De handlar också om bibliotekens studiemiljöer, personalens bemötande och om den undervisning som biblioteken erbjuder. Det finns också frågor om vilken nytta man som användare har av bibliotekens service, och det finns möjlighet att lämna öppna kommentarer.

– Svaren kommer att ha stor betydelse för hur vi utvecklar vår service framöver, säger projektledare Tore Torngren på UB. Det som är bra vill vi göra ännu bättre och det som inte är så bra vill vi utveckla. Vi vill stärka den service som våra användare verkligen behöver och efterfrågar. Därför behöver vi många svar, från alla delar av universitetet.

Det tar 10–15 minuter att besvara enkäten. Den kan besvaras under perioden 14 oktober–14 november. Länkarna till enkäten (svensk och engelsk version) finns i det mejl som skickats ut, och de finns också tillsammans med mer information på enkätens blogg.

För mer information: librarysurvey2014@ub.lu.se

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *